Etusivu > laihdutus > Henkilövaaka auttaa enemmän painon nostajia kuin laihduttajia

Henkilövaaka auttaa enemmän painon nostajia kuin laihduttajia

Monen laihduttajan lempilaite on henkilövaaka. Aamuisin riisutaan tunnollisesti vaatteet ja käydään punnituksella. Useimpina aamuina tulos on pettymys: miten se paino ei putoa ja nouseekin, vaikka olen urheillut ja syönyt aivan terveellisesti?

Jos elämäntavat ovat kohdillaan, heitä se henkilövaaka pois. Laihduttaja ei moista tarvitse. Ota mieluummin avuksesi kalorilaskuri, johon merkkaat tunnollisesti liikkumisesi ja ruokailusi. Jos haluat lukemia, eikä peili riitä, käytä mittanauhaa.

Vaa’an lukema on harhaanjohtava, sillä laihduttaja, joka ryhtyy urheilemaan ja syömään terveellisesti, saa monesti läskin tilalle lihasta. Ja sehän tunnetusti painaa enemmän. Vaikka tuloksia ei heti näkyisi niin paljon kuin odottaa, rasvakerrosten allekin rakentuvista lihaksista on apua. Lihasmassa kuluttaa huomattavasti enemmän kaloreita levossakin ja aineenvaihdunta paranee.

Koko laihdutuskonsepti voi muuttua terveellisemmäksi, kun vaa’asta hankkiutuu eroon. Huomio alkaa kiinnittyä liikunnan ja ravinnon määrään sekä laatuun tulosten sijaan. Kun laihdutus muuttuu tällaiseksi elämäntapojen huomioimiseksi eikä vaa’an tarkkailuksi, olo on luultavasti parempi ja painonpudotus pysyvämpää.

Henkilövaaka auttaa massan kasvattajia

Jos painoaan haluaa siirtää toiseen suuntaan, vaa’asta voi olla iloakin. Tällöinkin kannattaa ottaa lisäavuksi laskurit ja mittanauha.

Kuntosalilla lihasmassaa kasvattavat näkevät vaa’asta haluamiaan tuloksia, jos harjoittelu on toimivaa. Tähän suuntaan lukemalla on siis merkitystäkin: jos luku ei nouse, tuskin sentitkään muuttuvat – paitsi ehkä vyötäröllä, mikä tuskin on toivottavaa.

laihdutus

  1. Ei vielä kommentteja.
  1. Ei paluuviitteitä.